Zimowy płyn do spryskiwaczy

Zimowy płyn do spryskiwaczy

Płyn do spryskiwaczy jest wybierany przez większość kierowców na podstawie dwóch parametrów: deklarowanej odporności na mróz i ceny. Tymczasem tani zimowy płyn do spryskiwaczy uszkadza części powierzchni samochodu, zamraża się na szkle w nieprzezroczystej warstwie i ma wysoki udział substancji toksycznych dla człowieka i środowiska. Funkcja spryskiwaczy przedniej szyby zyskuje na znaczeniu w zimie, ale konieczne jest również wybranie odpowiedniej mieszanki. Doradzimy Ci, czego szukać i o czym pamiętać.

Wybór

Mieszanki można podzielić stosunkowo prosto na lato i zimę, których wspólną podstawą jest zawsze woda. W mieszankach zimowych alkohol jest drugim ważnym składnikiem. W Europie Środkowej najczęściej dodaje się alkohol znany pod chemiczną nazwą etanol. Ciecze zawierają również różne detergenty i perfumy, które zostały zaprojektowane w celu poprawy ich zdolności do czyszczenia szkła i zmniejszenia typowego zapachu alkoholu. Niektórzy producenci mieszanek zimowych używają alkoholi innych niż czysty alkohol, takich jak trujący metanol lub izopropanol, do produkcji płynów zimowych. Niektóre związki mogą mieć tak agresywny skład, że mogą nawet uszkodzić lakier samochodowy lub tworzywa sztuczne reflektorów. Dlatego używaj sprawdzonych płynów do spryskiwaczy renomowanych producentów, stosując wysokiej jakości, wystarczająco oczyszczony alkohol europejski przez cały rok.

Mieszanie oryginalnej letniej mieszanki z zimowym płynem do spryskiwaczy

Jeśli nie wyczerpałeś oryginalnej letniej mieszanki i napełniłeś zbiornik zimową mieszanką, należy zauważyć, że skoncentrowany alkohol ma niższą gęstość niż sama woda (istniejąca mieszanka letnia). Dlatego łatwo może się zdarzyć, że chociaż letnia ciecz była jeszcze płynna po doładowaniu, płyn do spryskiwaczy zestalił się podczas nocnego zamrażania. Jako środek ostrożności wystarczające jest stosowanie płynu do spryskiwaczy przedniej szyby w okresie przejściowym oraz terminowe zastąpienie letniego ośrodka na zimę. Nie chodzi tylko o uzupełnianie, ale o całkowite wyczerpanie (odkurzanie) letniego płynu i uzupełnienie tylko jednorodnego zimowego płynu do spryskiwaczy.

Jaki płyn do spryskiwaczy faktycznie wybrać?

Na rynku dostępna jest szeroka gama płynów do spryskiwaczy zimowych, od -5 ° C do -80 ° C. Ciecze o niższej temperaturze można oczywiście rozcieńczyć, aby uzyskać rodzaj cieczy o pożądanej temperaturze. Zasadniczo lepiej jest kupić bardziej skoncentrowaną ciecz o wyższej odporności na mróz, niż być rozczarowanym, że mieszanina o deklarowanej temperaturze krzepnięcia zamarza w temperaturze o dwa stopnie wyższej.

Wyposaż się w wystarczająco duży pakiet płynu

Zużycie płynu zależy od tego, jak często i gdzie jeździsz oraz czy czyścisz tylko przednią szybę lub reflektory. Ktoś będzie przechowywać zawartość zbiornika przez cały rok, inny kierowca napełni ją znacznie częściej i dlatego dobrze jest wybrać odpowiedni rozmiar opakowania. Najwyższe zużycie występuje w temperaturach zbliżonych do zera, gdy topniejący śnieg i szlam łatwo docierają do przedniej szyby w dużych ilościach. Jazda po autostradzie również zwiększa zużycie.

Previous Jakich mebli potrzebujesz do salonu fryzjerskiego?

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Lublin szuka inwestorów. Chce zaangażować się w prace nad prototypem autobusu elektrycznego

Lublin potrzebuje napływu kapitału zewnętrznego. To właśnie inwestorzy z innych obszarów kraju i z zagranicy mają pomóc tworzyć nowe miejsca pracy dla mieszkańców. Miasto chce ich zachęcać m.in. oferując tereny w specjalnej strefie ekonomicznej, pomoc

Motoryzacja 0 Comments

Średnio co trzeci pojazd jest przeciążony

Inspekcja Transportu Drogowego jest w stanie skontrolować wagę tylko niewielkiego odsetka pojazdów, a z badań wynika, że nawet co trzeci pojazd poruszający się po polskich drogach jest przeciążony. Akademia Górniczo-Hutnicza podpisała właśnie

Motoryzacja 0 Comments

Ubezpieczenie skrojone na miarę potrzeb twojej firmy

Wykup ubezpieczenia OC to podstawowy obowiązek każdego kierowcy. Zakres ochrony przewidziany w tego typu polisie może jednak nie być satysfakcjonujący dla klientów, którzy prowadzą działalność związaną z branżą motoryzacyjną. Ich

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź