Różnica pomiędzy oponami całorocznymi a letnimi

Różnica pomiędzy oponami całorocznymi a letnimi

Opona całoroczna oferuje równowagę możliwości, zapewniając dopuszczalne osiągi na mokrej i suchej nawierzchni, a także trakcję na śniegu.

Zbudowane dla przeciętnego kierowcy, całoroczne opony mają umiarkowaną głębokość bieżnika i mieszankę gumy, które są zaprojektowane tak, aby zapewnić dłuższą żywotność bieżnika niż opony letnie, które mają płytszą głębokość bieżnika. Opony całoroczne są oferowane w wielu typach/modelach, rozmiarach, nośnościach i indeksach prędkości do stosowania w wielu różnych pojazdach, od samochodów ekonomicznych, przez sedany, minivany, po samochody ciężarowe. Zapewniają one komfort jazdy, sterowność i inne cechy użytkowe odpowiednie dla większości kierowców.

Opony całoroczne dobrze sprawdzają się w ciepłych warunkach pogodowych, ale mogą oferować mniejszą przyczepność niż opony letnie, tracąc przy tym trochę zdolności kierowania, hamowania i pokonywania zakrętów. Ten kompromis jest niezbędny, aby opony całoroczne mogły zapewnić zadowalające osiągi w lekkich warunkach zimowych i większą trwałość bieżnika.

Opony całoroczne są w stanie zapewnić trakcję w zimie, ale nie są najlepszymi oponami do stosowania w ekstremalnych zimowych warunkach jazdy. Kierowcy, którzy mają do czynienia z ekstremalnymi zimowymi warunkami pogodowymi, mogą rozważyć zmianę opon na śniegowe w zimie.

Ponieważ opony całoroczne oferują mieszankę osiągów letnich i zimowych, często stanowią dobrą opcję dla kierowców w umiarkowanym klimacie i warunkach jazdy.

Znajdź swoje całoroczne opony

Kierowcy opon letnich stawiają na pierwszym miejscu osiągi na suchych drogach

Opony letnie są idealne do pojazdów o wysokich osiągach i są zbudowane z myślą o prędkości i zwrotności. Oferują zwiększoną reaktywność, zdolność do pokonywania zakrętów i hamowania. Wynika to zazwyczaj ze specjalistycznych wzorów bieżników i mieszanek gumowych, które pozwalają na większą precyzję na drodze. Wzory bieżników opon letnich mają mniej rowków i mają więcej gumy w kontakcie z nawierzchnią. Są one zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną przyczepność na drodze. Mieszanki bieżnika opon letnich są zaprojektowane tak, aby pozostawały bardziej elastyczne, co pozwala na lepszą trakcję i przyczepność. Opony letnie mogą mieć mniejszą głębokość bieżnika, co pozwala na większą stabilność po zbliżeniu się do ich granic.

Właściwości wymiarowe (takie jak szerokość opony, współczynnik kształtu i średnica felgi), zdolność do osiągania prędkości i inne cechy konstrukcyjne sprawiają, że opony letnie są bardziej odpowiednie i zdolne do osiągania lepszych osiągów na mokrej i suchej nawierzchni w sportowych pojazdach o wysokich osiągach. Zaskakujące dla niektórych, letnie opony, takie jak Potenza S-04 Pole Position, zapewniają lepsze osiągi na mokrej nawierzchni dzięki unikalnemu wzorowi bieżnika, który pomaga w odprowadzaniu wody i jest odporny na hydroplaning.

Jeśli chodzi o jazdę zimową, opony całoroczne mogą być bardziej odpowiednie niż opony letnie, biorąc pod uwagę ich połączenie osiągów letnich i zimowych, ale zalecamy rozważenie przejścia na opony zimowe w celu uzyskania optymalnej trakcji i osiągów w ekstremalnych warunkach zimowych.

Znajdź swoje letnie opony

Dobór właściwej opony

Wybór odpowiedniej opony nie jest tak prosty, jak montaż zestawu i nigdy nie oglądanie się za siebie. Zastanawiając się nad wyborem opony na okres pomiędzy oponą letnią a całoroczną, należy wziąć pod uwagę warunki jazdy, klimat, w którym się znajdujesz oraz potrzeby w zakresie osiągów.

Najlepiej, aby wszystkie opony w Twoim pojeździe były tego samego typu – np. opony zimowe, całoroczne, letnie itp. Opony Twojego pojazdu powinny być zgodne z zalecanym przez producenta rozmiarem, indeksem prędkości, nośnością, a także wszelkimi innymi zalecanymi specyfikacjami.

https://powlokiceramiczne.edu.pl/porady-i-wskazowki/qcdf/opony-caloroczne-a-opony-letnie.html

Previous Lakier fluorowy
Next Akcesoria GSM

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Narzędzia do naprawy samochodu?

Naprawiasz samochód samodzielnie czy oddajesz go do serwisu samochodowego? Każdy właściciel samochodu zastanawia się nad tym pytaniem, gdy samochód przestaje normalnie funkcjonować. Jeśli awaria nie jest tak poważna, możesz go

Motoryzacja 1Comments

Polski eksport tylko 2,5 razy mniejszy niż chiński

Wartość rodzimej produkcji części samochodowych jest szacowana na ponad 70 mld zł. To daje Polsce 12. pozycję na liście największych światowych eksporterów części motoryzacyjnych. Hamulcem rozwoju branży motoryzacyjnej są wciąż

Motoryzacja 0 Comments

Więcej wypadków i kolizji jest przy dobrej pogodzie

Krajowe drogi są coraz bezpieczniejsze – systematycznie spada zarówno liczba wypadków, jak i poszkodowanych w nich osób. Zima jest jednak dla kierowców najtrudniejszym okresem w roku. Największym zagrożeniem, paradoksalnie, są pozornie dobre warunki panujące na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź